01 May 2009

Cerita hantu








Berbunyi engkau,
Setelah lama membisu,
Aku lihat kamu,
Penuh dengan kata-kata,
Mereka mengajak aku.

Dimana mereka pergi,
Aku ikut saja,
Dimana mereka ajak,
Aku pergi saja,
Kerna aku tahu ianya seronok.

Berjalan-jalan aku dan mereka,
Menonton wayang pilihan kami,
Cerita hantu menjadi kesukaan,
Kerna kami mahu cabaran,
Menguji tahap keberanian.

Mula-mula aku biasa,
Untuk apa aku takut,
Takut pada Tuhan saja,
Cuma aku cuak,
Disaat ada tikaman dan cungkilan.

Tergelak aku dan mereka,
Melihat gelagat orang,
Menjerit sana dan sini,
Sungguh berkesan cerita itu,
Tidak rugi kumenontonnya...


-Xack Saputra-

4 comments:

Anonymous said...

tergelak aku membaca post ini...

Xack Saputra said...

Kepada Anonymous...
-segalanya berdasarkan pengalaman haha

fatah85 said...

wonderpets lagi seram.
ini serius.

Xack Saputra said...

kepada fatah...
-haha wonderpets best r
-mane ade seram