11 October 2009

Aku telah sampai










Sampai jua aku,
Tempat baru yang sungguh indah,
Burung-burung bersiulan,
Awan mendung di angkasa,
Cukup sempurna hari itu.

Hari itu sungguh berbeza,
Datangnya sekali setahun
Aku datang mereka sambut,
Pelbagai kejutan aku terima,
Terima kasih kalian.

***

Sahabat-sahabatku,
kalian hadir menceriakanku,
Tanpa kalian hidupku muram,
Namun aku rindu sesuatu,
Telah lama aku dalam kesepian.

Tika satu keramaian,
Aku terlihat seseorang,
Aku tidak pernah kenal dia,
Aku biarkan saja,
Kerna aku takut.

Setelah lama menghilang,
Dia muncul kembali,
Dia datang kepadaku,
Semuanya secara kebetulan,
Mungkin ini namanya takdir.

***

Sepi telah lama pergi,
Hidupku kian bermakna,
Sampaiku disini disambut rakan-rakan,
Dia juga hadir pada hari itu,
Sungguh aku bersyukur pada-Nya...

-Xack Saputra-

2 comments:

Anonymous said...

ape cte rgkap 4,5,6?
jeng3...

Xack Saputra said...

farsyabrynna...
-jeng3 haha
-no komen (^_^)