02 June 2009

Erti berpasangan









Kulihat bunga itu indah,
Cantik sungguh bentuknya,
Warna yang beraneka jenis,
Alangkah indah ciptaan-Nya,
Membuatkan aku terpegun.

Kehidupan itu berpasangan,
Itulah yang Allah telah ciptakan,
Bunga itu pasti ada pasangannya,
Manusia juga begitu,
Namun,apakah erti berpasangan itu?

Dulu aku tidak mengerti,
Dulu aku tidak pasti,
Kini aku lebih mengetahui,
Cintalah pada Ilahi,
Maka bertemulah Adam dan Hawa.

Aku dan kau berbicara,
Soal masa depan yang dicari,
Mungkin ada,mungkin tiada,
Berdoa saja pada Ilahi,
Biar takdir yang menentukannya...

5 comments:

Anonymous said...

:-)

fatah85 said...

bagus2.
kapel2 esok hari.
jodoh di tangan tuhan.
rilek sudah.
umur masih muda.

Xack Saputra said...

kepada farsyabrynna...

:-)


kepada fatah...
-btul3 tp ini bukan soal muda atau tua,kapel juga bukan
-kita tidak tahu siapa jodoh kita
-kita berusaha(bkn kapel),berkwan mcm biasa
-cinta pada Ilahi
-komitmen mesti ada
-berusaha kemudian biarkan takdir itu datang
-InsyaAllah hasratmu tercapai..

Afe Oth said...

aku suka kata itu:

"komitmen mesti ada"

aku setuju kata fatah:

"jodoh d tgn tuhan"

betul, semua kehendak tuhan, DAN kita juga harus berusaha.

Xack Saputra said...

kepada afe...
-haha usaha dengan niat yg ikhlas pasti berjaya
-hati baik insyaAllah bertemu dengan yang baik juga
-berdoalah selalu...