25 June 2009

Lelaki








Lelaki berdiam,
Bukan tanda melepaskan,
Malah mereka kisah,
Cuma ego menghalang,
Dari bertindak prihatin.

Apa fungsi ego,
Lelaki itu ego,
Lebih dari perempuan,
Ego kepada sesetengah manusia,
Yang tidak memahami.

Lelaki itu kuat,
Ketua keluarga,
Namun,ada yang memperihalkannya,
Sedarlah akan hakikat kehidupan,
Sesungguhnya segalanya telah adil.

Aku lelaki,
Aku mengerti apa itu lelaki,
Tujuan dan kehendaknya,
Namun,ego lelaki itu ada lemahnya,
Tetap memerlukan wanita...


-Xack Saputra-

4 comments:

perempuan said...

saya perempuan tp ego saya lg tggi dr lelaki...
cmne??
saya perempuan ttp lemah walaupn ego lg tggi dr lelaki..
cmne??
tp kn......,,,,
kdg2 org kate tu bkn ego tp maruah..
cmne??
heheheheh~~
pasti anda bingung ngan comment saya ni..
maaf =.='

Xack Saputra said...

kepada perempuan...
-emm,maruah eik....mungkin x sbb semua org ada maruah
-semuanya berkenaan ego
-seperti yg diketahui,perempuan itu sifatnye lembut,penyayang tp lelaki lebih kasar....mmg itu hakikat
-oleh itu,agak logik kalau lelaki lebih ego...
-anda pasti anda lebih ego dr lelaki?mungkin skrg ye....tp sampai bile?
-lelaki lebih lama egonya...
-tp apa2 pun lelaki perlukan wanita,wanita perlukan lelaki...

*agak pening dngn komen cik perempuan

Afe Oth said...

erm, ego menghalang dr bertindak prihatin.

lelaki oh lelaki.

Xack Saputra said...

kepada afe...
-emm,itulah hakikat
-tp itu diluar(ego).....didalam siapa tahu?mungkin sngt prihatin
-cume ego menutupnya...