06 April 2009

Angin Perubahan










Disaat aku dilanda ombak,
Aku biarkan kakiku berdiri,
Dengan berharap aku terhanyut,
Bersama pasir-pasir pantai,
Namun,aku tetap berdiri.

Disaat aku dihujani panah,
Aku berusaha mengelak,
Kesana kemari aku bergerak,
Mengharap aku berjaya,
Namun,aku tetap tersungkur.

Bila aku sedar,
Sedar tentang diriku,
Hanyut di Laut Mediterranean,
Aku harus berhenti,
Berhenti di Terusan Suez.

Bila aku bangun,
Semuanya memanggil,
Aku lihat sekeliling,
Aku nampak Nur,
Bersamanya ditemani angin perubahan.

Kini aku jadi dulu,
Dulu yang berbeza,
Gelak tawa senantiasa,
Mengisi setiap waktu lapangku,
Bersama mereka sahabat-sahabatku...


-Xack Saputra-

2 comments:

fatah85 said...

aku ingin jadi seperti dulu.
tapi sama juga sentiasa.
entahlah

Xack Saputra said...

Kepada Fatah..
-Sabar aja
-Mungkin ini ujian Allah untuk kamu
-Kadang-kadang manusia lupa akan siapa mereka
-akhirnya semua kembali kepada asal,insyaAllah