26 April 2009

Putih itu kamu









Putih itu suci,
Merah,biru,hijau itu corak,
Yang sentiasa menghiasi hidup,
Putih itu kamu,
Merah,biru,hijau itu aku dan mereka

Sungguh indah bulan purnama,
Lagi indah bintang berkelipan,
Akan kujadikan kamu bulan,
Akan kujadikan kamu bintang,
Kerna kamu memang indah.

Meskipun kamu tidak mengerti,
Meskipun kamu tidak memahami,
Biarlah aku sendiri,
Memujimu sendirian,
Tanpa mengharapkan sesuatu.

Dalam mimpi aku lihat kamu,
Penuh kelembutan,
Untukkmu akan kusemaikan,
Nilai tulus dan ikhlas,
Moga kamu mengerti...


-Xack Saputra-

2 comments:

fatah85 said...

aku coklat.
mana putih.
haha

Xack Saputra said...

kepada fatah...
-putih yang aku maksudkan ialah hati yang suci
-warna kulit tidak boleh dibandingkan kerna itu kurnian-Nya yg harus disyukuri :-)