18 April 2009

Kesakitan











Pagi cerah menyinar,
Membuka lembaran baru,
Perjuangan belum tamat,
Bersemangat aku hadapinya,
Hati berkobar-kobar.

Saat aku pulang,
Ketika perjuangan kian tamat,
Dia menyerang,
Tergetar aku menghadapinya,
Mungkin ini dugaan-Nya.

Sakitnya membara umpama api,
Inginku curah air sebaldi,
Inginku kembali normal,
Bukan kupinta sakit begini,
Habuk kaulah musuh ketatku.

Kepahitan mendatang,
Dikala aku berjuang,
Buat kali terakhir,
Aku jatuh lemah,
Tanpa sebarang pertolongan.

Ubat,
Kau bagiku tiada erti,
Memang begini nasibku,
Namun,kini Alhamdulillah,
Aku berjaya menghadapinya...


-Xack Saputra-

4 comments:

Anonymous said...

demam ke? huhuhu...

take care...may u always be in the pink of health...

Xack Saputra said...

kepada farsyabrynna...
-bukan demam je,sakit hidung(resdung) n pening2
-tp Alhamdulillah sekarang dh ok
-semangat nk g BTN ni he3 :-)

secret admire said...

ehh..
sian nye sakit..
awak xmkn ubt ke?

Xack Saputra said...

kepada secret admire...
-ari 2 sakit la,time exam lak 2
-makan ubat cuma lambat baik
-tp semua sudah kembali normal